• شنبه ، 21 فروردین 1400
  • 10:04:16

معنی کاهش فالوور در اینستاگرام ، آنفالو شدن توسط کاربران و دنبال کنندگان است. این اتفاق بدون دلیل نیست و یکی از مشکلات رایج در اینستاگرام برای کسب و کارها محسوب می شود که برای برندها امری نگران کننده می باشد. در این مقاله به بررسی مهم ترین دلایل ریزش فالوور در اینستاگرام خواهیم پرداخت.

دلایل ریزش فالوور اینستاگرام

 کسب و کارها نباید فقط به دنبال تولید محتواهای تبیلغاتی مربوط به محصولات شان باشند. کاربران نباید به این نتیجه برسند که صفحه اینستاگرام شما فقط مخصوص تبلیغ محصولات تان است. اینگونه محتواهای تبلیغاتی ارزشی برای کاربران ندارند، چرا که کاربران دنبال محتواهای مفید هستند.

اینستاگرام به تازگی از الگوریتم هایی استفاده می کند که فالوورهای غیر فعال را حذف می کند. یعنی اگر یکی از فاللورهای شما کامنت یا لایکی برای پست ها شما نگذارد اینستاگرام او را کاربری غیرفعال دانسته و از لیست فالوورهای شما حذف می کند. البته بحث ما در مورد کاربرانی است که خودشان شما را آنفالو می کنند.

دنبال شدن صفحه شما از طرف کاربران یک دلیل خاص دارد که آن هم محتوای ارزشمند است. بنابراین اگر شما نتوانید محتواهای مفیدی تولید کنید، به مرور توسط کاربران آنفالو شده و ریزش فالوور خواهید داشت.

مهمترین دلیلی که کاربران صفحات برندها را آنفالو می کنند، تولید مکرر محتواهای تبلیغاتی است. این عمل نه تنها باعث افزایش فروش و جذب دنبال کننده نمی شود، بلکه باعث کاهش آنها هم می شود.

تمرکز روی کمیت پست ها به جای کیفیت آنها باعث ریزش فالوور می شود.

یکی از مهم ترین موارد در تولید محتوای اینستاگرام کیفیت است و در محتوا سازی حرف اول را می زند. این یک تصور اشتباه است که بسیاری از صفحات بدون توجه به کیفیت محتواها، به دنبال تولید پست های بیشتر در هر روز هستند تا فالوورهای زیادی جذب کنند. این یک واقعیت است که کیفیت پست ها بیشتر از کمیت آنها برای کاربران اهمیت دارد. بنابراین اگر پست هایتان کیفیت خوبی نداشته باشند قطعا با ریزش فالوور موتجه خواهید شد.

مهمترین عامل در حفظ فالوورها، تولید پست های با کیفیت است. به این نکته توجه کنید که نباید میان پست هایتان فاصله چند روزه بیافتد. پس باید در کنار کیفیت روی کمیت نیز تمرکز داشته باشید. بهتر است حداقل 3 پست مفید برای جذب فالوور در هفته تولید کنید.

همچنین این نکته نیز اهمیت دارد که پست های تولیدی شما باید با ماهیت صفحه شما ارتباط داشته باشد. به عنوان مثال صفحه یک کسب و کار، نباید پست هایی با موضوع طنز و سیاسی منتشر کند.

پست هایی که کاربران را آزار می دهند

طبق نظر سنجی که شرکت Sprout Social از کاربران انجام داده، سوالاتی از کاربران پرسیده تا مشخص شود برای کاربران کدام پست ها آزار دهنده بوده و کدام پست ها را دوست داشته اند.

نتایج نظر سنجی نشان داده است که 60 درصد از کاربران معتقدند، پست ها تبلیغاتی بدترین پست ها هستند و محبوبیتی بین کاربران ندارند. عامیانه حرف زدن دیگر مورد آزار دهنده برای کاربران است.

مورد دیگر که باعث آزار کاربران می شود، عدم توانایی در انتقال شخصیت یک برند است. برندها باید بتوانند از طریق محتواهایی که تولید می کنند شخصیت خود را به کاربران معرفی کنند. به عنوان مثال برند ورزشی نایکی از پست هایی که ورزشکارن در آن از محصولات این برند استفاده کرده اند در صفحه اش منتشر می کند. بنابریان کاملا مشخص می شود که این صفحه یک صفحه ورزشی است. 

نباید از پست های غیر مرتبط استفاده شود. انتشار پست هایی مانند پست های خنده دار که ارتباطی با نوع صفحه شما ندارد باعث آزار کاربران می شود و ادامه این روند باعث ریزش فالوورها خواهد شد. برای جلوگیری از این مشکل، ابتدا باید هدف شبکه اجتماعی خود را بشناسید. محتوای تولیدی زمانی باعث افزایش فروش می شود که حس ارزشمند بودن محتوا را به کاربران بدهد.

دلیل دنبال کردن برندهای تجاری از سوی کاربران چیست؟

ساده ترین دلیلی که می توان گفت کاربران به آن خاطر صفحه برندها را دنبال می کنند این است که آنها حداقل یکی از محصولات آن برند را دوست دارند. 73 درصد کاربران دلیل دنبال کردن صفحات تجاری را علاقمند بودن به محصولات آنها بیان کرده اند.58 درصد هم تبلیغات محصولات را دلیل دنبال کردن آنها می دانند. پس می توان نتیجه گرفت که دو دلیل مهم که کاربران را ترغیب به دنبال کردن صفحات تجاری می کند، علاقه داشتن به یک محصول و تبلیغات است. اندکی از کاربران هم سرگرمی را دلیلی برای دنبال کردن آنها می دانند.

البته منظور از تبلیغات این نیست که کاربران علاقه مند به تمام پست های تبلیغاتی هستند، بلکه منظور پست هایی است که محصولات را به صورت آموزنده و سرگرم کننده تبلیغ می کنند.

در نهایت، دلیل ریزش فالوور ها چیست؟

در نظر سنجی انجام شده از کاربران مشخص شد که برندها باید در تبلیغ خود محصول را بخش از محتوا بدانند و به صورت مستقیم دست به تبلیغات نزنند.

کاربران علاقه ای به محتواهای تبلیغاتی ندارند و محتواهای ارزشمند را می پسندند. پس برندها باید محتوایی تولید کنند که از طریق ویژگی های منحصر به فرد محصولات شان ، کاربران را به خود جذب کنند.

4 روش برای جلوگیری از ریزش فالوورها

  • شخصیت برند خود را حفظ کنید.

  • از پست های مرتبط با برند خود استفاده کنید.

  • از ویژگی های منحصر به فرد محصولات خود به جای تبلیغ مستقیم آنها استفاده کنید.

  • از تبیلغات زیاد از حد بپرهیزید.


این مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

0 دیدگاه

ثبت دیدگاه