اهمیت هویت سازمانی چیست

اهمیت هویت سازمانی چیست

لزوم همکاری با متخصصان تبلیغات در برندسازی

امروزه همه شرکتها سعی دارند یک نام تجاری مطرح برای کالا یا خدماتشان به صورت یک برند مطرح ایجاد نمایند و با کمک فرآیند برندسازی بتوانند سهم عمده از از بازار را در اختیار بگیرند. هرگز فراموش نکنیم که در کنار تمام فعالیتهایی که با کمک یک شرکت تبلیغاتی برای شهرت برند انجام می گیرد، کیفیت خوب محصولات و خدمات و نیز خدمات پس از فروش به مشتریان است که می تواند یک برند را خوشنام کند.

هویت سازمانی یک برند نیز در موفقیت و ماندگاری برند می تواند موثر واقع شود. در ابتدا هویت سازمانی مترادف با نامگذاری سازمان، لوگو ها، سبک ساختمان شرکت و هویت بصری بود. اما در تعریف امروزی به واقع هویت سازمان، ویژگی های منحصر به فردی در آن نهاد یا شرکت یا سازمان است که تماماً در رفتار اعضای آن سازمان ریشه دارد.

یک برند موفق باید در فرآیند برندسازی خود که با کمک یک شرکت تبلیغاتی یا آژانس مارکتینگ معتبر انجام می شود، هویت برند خود را به مصرف کنندگان نشان می دهند. هر برندی که موفق شود برندسازی موفق تری داشته باشد، جایگاه بهتری در ذهن و قلب مصرف کنندگان یا همان جامعه هدف خریداران احتمالی خواهد یافت که می تواند نقش موثری در موفقیت داشته باشد. هویت برند نشان میدهد آن سازمان صاحب برندم می خواهد چگونه در بازار دیده شود.

مشاور تبلیغاتی که بر دانش برندینگ مسلط است می تواند در این راه کمک حال مدیران سازمان ها و برندها باشد. برندینگ دانشی است که با برتری دادن به یک برند باعث افزایش اعتبار و شهرت آن برند در بازار رقابت میشود. این موضوع باعث می شود آن برند در میان مردم جایگاه مناسب تری پیدا کند و کم کم به فروش بیشتر و اعتماد بیشتر مشتری و حتی ایجاد مشتریان وفادار برند منجر می گردد. کاملا واضح است این کار یک فعالیت تخصصی است و اصلا نباید آن را کوچک فرض کرد. زیرا موفقیت سازمان وابسته به این فرآیند است و مانند گذشته فقظ شامل طراحی یک لوگو و نام تجاری برای شرکت یا سازمان نمی باشد و بسیار گشترده تر و حیاتی تر از این حرف ها است.